Дизайн-мислення в школі

MIT

Доступний постійно

Про курс

Як зробити наших учнів та школи успішними? Професії майбутнього потребуватимуть творчого мислення, вміння розв’язувати складні задачі та ефективно комунікувати, але як цьому правильно навчати? Як об’єднати лідерів змін для вироблення системних рішень для подолання освітніх викликів? У всьому цьому може допомогти знаменитий метод дизайн-мислення, започаткований в Стенфордському університеті. А розібратися з ним детально допоможе цей практичний курс Массачусетського технологічного інституту!

Курс розділено на три частини, які поєднують теорію дизайн-мислення та приклади його застосування в освітньому процесі, а також дають можливість освітянам застосовувати вивчені концепції у себе в школі.

Блок 1. Познайомимось з дизайн-мисленням. Вступ до дизайн-мислення від фахівців Массачусетського технологічного інституту. В рамках першого завдання слухачі спробують себе у ролі дизайнера та зроблять невеликий проект. Цей блок стане основою для подальшого навчання.

Блок 2. Дизайн-мислення для учнів та студентів. Приклади того, чому і як освітяни використовують дизайн-мислення для підвищення ефективності та заохочення до навчання школярів. Слухачі розроблять практичний дизайн-проект для того, щоб провести навчальний експеримент у власному класі.

Блок 3. Дизайн-мислення для навчального закладу. Приклади того, як саме навчальні заклади використовують дизайн-мислення для змін в своєму освітньому процесі. Слухачі розроблять покроковий план того, як використовувати експерименти на базі дизайн-мислення для подолання проблем у вашому навчальному закладі.

Цей курс створений за фінансової підтримки Microsoft в рамках програми Microsoft K-12 Education Leadership, заснованої для того, щоб надати можливості для розвитку шкільним лідерам в усьому світі. Оригінал курсу доступний на платформі edX.

Image: Alyssa Napier and Garrett Beazley. © MIT

ЧОМУ ВИ НАВЧИТЕСЯ?

  • Що таке дизайн-мислення? Чому дизайн-мислення важливе та потрібне для учнів та навчальних закладів у ХХІ столітті?
  • Процес дизайн-мислення.
  • Як застосовувати дизайн-мислення у різних освітніх середовищах?
  • Використання дизайн-мислення як стратегії для покращення шкіл та освітньої системи в цілому.

Обсяг курсу

30 годин

Форма навчання

Онлайн-курс, опановується дистанційно

Форма підтвердження результатів навчання

Сертифікат про успішне завершення навчання з вказання кількості годин. Автентичність сертифікату можна перевірити за посиланням на ньому. Всі видані сертифікати внесено до реєстру, з яким можна ознайомитись за посиланням.

Напрям навчання

Професійний розвиток педагогічних та науково-педагогічних працівників з питань ефективного планування освітнього процесу, впровадження новітніх технологій у навчанні для подальшого розвитку української освіти.

Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/набуватимуться

Загальні: освітологічна, соціально-психологічна, андрогогічна, інтегральна; критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми.

Фахові: професійно-педагогічна, цифрова, інформаційно-комунікаційна, інноваційно-дослідницька, комунікаційна, підприємницька, управлінська, методична, компетентності з інформальної освіти та професійно-особистісного розвитку

Мета курсу

Надати освітянам необхідний інструментарій для впровадження технологій дизайн-мислення в освітній процес з використанням порад Массачусетського технологічного інституту.

Навчальна програма

Назва розділів і тем Кількість годин
Всього у тому числі
Лекції Тестування Самостійна робота
Вступ 3 2 0 1
Блок 1. Познайомимось з дизайн-мисленням. 7 2 1 4
Блок 2. Дизайн-мислення для учнів та студентів. 8 2 1 5
Блок 3. Дизайн-мислення для навчального закладу. 8 2 1 5
Фінальне завдання та висновки 4 0 0 4
Всього годин 30 8 3 19

Затверджену програму можна завантажити, натиснувши на її зображення вгорі, або за цим посиланням.

ПОДЯКИ

Дякуємо Яні Ратман та Nova Ukraine за безцінну допомогу у запуску цього курсу українською мовою.

ВИКЛАДАЧІ

Джастін Рейч

Джастін Рейч

Викладач кафедри порівняльних досліджень медіа Массачусетського технологічного інституту, інструктор програми підготовки педагогів Шеллера та директор лабораторії MIT Teaching Systems. Співзасновник професійного навчального консалтингу EdTechTeacher, що допомагає вчителям у впровадженні технологій в навчальний процес. Раніше керував дослідженнями технологій онлайн-навчання в HarvardX та викладав у Гарварді. Автор численних публікацій про освіту у таких престижних виданнях як «Science», «The New Yorker», «The Atlantic», «Educational Researcher», «Washington Post», «Inside Higher Ed» тощо.

Елізабет Хаттнер-Лоан

Елізабет Хаттнер-Лоан

Співробітниця Центру цифрового навчання Массачусетського технологічного інституту. Працює провідним менеджером з розробки онлайн-курсів для лабораторії MIT Teaching Systems та програми підготовки педагогів Шеллера/Educational Arcade. Вона розробляє масові відкриті онлайн-курси на тему освіти та освітніх технологій. Раніше працювала в Американській академії мистецтв та наук.

Алісса Нейпір

Алісса Нейпір

Розробниця онлайн-курсів для Teaching Systems Lab (TSL) Массачусетського технологічного інституту. Брала участь у створенні кількох популярних масових відкритих онлайн-курсів для освітян. Засновниця першої EdcampCambridge – неконференції для освітян.

Поширені питання

Курс безкоштовний?

Курс є повністю безкоштовним. Викладач може рекомендувати навчальну літературу, щоб Ви могли глибше вивчити ту чи іншу тему, але доступних в рамках курсу матеріалів буде достатньо для успішного його завершення. Все що Вам знадобиться,– доступ до мережі Інтернет на швидкості, достатній для перегляду відеолекцій.

Якою мовою проходить навчання?

Курс повністю перекладено і дубльовано українською мовою.

Чи зможу я отримати сертифікат по завершенню цього курсу?

Так! Успішно складіть всі завдання курсу й отримайте сертифікат про його завершення із вказаною кількістю годин навчання.

В який час будуть проходити заняття?

Відеолекції, завдання, форум та можливість отримати сертифікат доступні в будь-який час.

Чи маю я бути попередньо знайомий з методикою дизайн-мислення, щоб навчатися на цьому курсі?

Ні. Перша частина курсу присвячена основам дизайн-мислення. Жодних попередніх знань в дизайн-мисленні від слухачів курсу не потребується.