Перейти до головного змісту

Критичне мислення для освітян

Про курс

Критичне мислення та освітній процес, побудований на його засадах, за останні 10 років стали основою освітніх реформ у провідних країнах Європи. Всесвітній економічний форум у Давосі регулярно складає перелік актуальних навичок, необхідних для успішної кар'єри. За останні роки критичне мислення піднялося в рейтингу цих навичок з 4 місця (навички для 2015 року) до 2 місця (навички, які будуть важливими в 2020 році). Уміння критично мислити забезпечує науково-технічний і суспільний прогрес та є запорукою демократії, а освіта відіграє в його розвитку першорядну роль. Критичне мислення забезпечує самостійні та відповідальні дії, а також характеризується самовдосконаленням.

Запропонований курс дозволить вам опанувати стратегії та процедури критичного мислення, що дасть змогу підвищити вашу особистісну ефективність та успішність ухвалених рішень. Ознайомлення з теорією та методикою навчання критичного мислення посилить вашу методологічну підготовку й сприятиме успішності вашої викладацької діяльності. Ви зможете цілеспрямовано моделювати емоції під час освітнього процесу, розробити власні методики навчання, засновані на теорії розвитку критичного мислення.

Покращимо навчання ваших учнів разом!

Для всіх охочих освітян, особливо шкільних вчителів та викладачів вищих навчальних закладів України, буде проведено шість практичних конференцій в найбільших містах нашої держави. Ці конференції стануть у пригоді всім, хто працює з молоддю та прагне застосовувати критичне мислення в навчальному процесі. Реєстрація для участі у конференціях розпочнеться всередині жовтня 2017 року.

Кому курс буде цікавий

  • Вчителям загальноосвітніх навчальних закладів для впровадження партнерських засад навчального процесу замість примусових.
  • Педагогам позашкільних навчально-виховних закладів для забезпечення стійкої пізнавальної мотивації у вихованців.
  • Викладачам закладів післядипломної педагогічної освіти для поширення інноваційних освітніх технологій серед освітян.
  • Викладачам вишів для поєднання високого теоретичного рівня занять із простотою та доступністю викладу.
  • Освітнім тренерам, які хочуть змінити цінності педагогів та забезпечити сутнісні зміни в освітній системі України.
  • Всім охочим долучитись до впровадження новітніх методик в українську освіту.

Теми курсу

Теоретико-практичний блок

  1. Навіщо потрібне критичне мислення вчителям та учням?
  2. Як навчитися розуміти інформацію?
  3. Які властивості має критичне мислення та особистість із прагненням до критичного мислення?
  4. Якими стратегіями та процедурами послуговується критичний мислитель?
  5. Як використовувати у навчальному процесі аналіз, синтез та порівняння?
  6. Коли потрібно застосовувати критичне мислення? Функція критичного мислення та його розгортання.
  7. Як критично оцінювати інформаційні потоки та ставити правильні запитання?
  8. Як опрацьовувати різні джерела?
  9. Генезис критичного мислення. Як забезпечити умови для його розвитку в учнів?
  10. Пізнання не спинити. Навчати має право лише той, хто сам постійно навчається.

У курсі ви навчитеся

  • Встановлювати суттєві ознаки критичного мислення.
  • Відрізняти навчання критичного мислення від його імітації.
  • Визначати сфери, де критичне мислення стане в пригоді.
  • Розпізнавати властивості критичного мислення та особистості із прагненням до критичного мислення
  • Застосовувати стратегії та процедури критичного мислення для розв'язування проблемних задач та самовдосконалення.
  • Розуміти, коли потрібно застосовувати критичне мислення та стадії його розгортання.
  • Створювати належні умови для розвитку критичного мислення учнів.
  • Підвищити власну ефективність та успішність схвалюваних рішень.

Вимоги до слухачів

Цільова аудиторія має достатній рівень підготовки для проходження курсу.

Тривалість курсу

4 тижні.

Викладачі

Сергій Терно

Сергій Терно

Доктор педагогічних наук, професор кафедри історії України, керівник сектора лабораторії модерної історії України та інноваційних освітніх технологій Запорізького національного університету. Автор понад 140 наукових та науково-методичних праць.

Олена Пометун

Наталія Степанова

Кандидат філософських наук, доцент кафедри професійного розвитку педагогів комунального навчального закладу «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради». Захистила дисертацію з теми «Довіра як соціокультурний феномен сучасного суспільства». Авторка наукових робіт та методичних праць.

Поширені запитання

Скільки коштує курс?

Курс є повністю безкоштовним. Викладачі можуть рекомендувати навчальну літературу, щоб ви могли поглиблено вивчити будь-яку тему, але й доступних в рамках курсу матеріалів буде достатньо для успішного його завершення. Все, що вам знадобиться, – доступ до мережі Інтернет на швидкості, достатній для перегляду відеолекцій.

Чи зможу я отримати сертифікат по завершенню цього курсу?

Так! Успішно складіть всі завдання курсу й отримайте сертифікат про його завершення.

В який час будуть проходити заняття?

Відеолекції, завдання та форум будуть доступні в будь-який час протягом курсу.

  1. Старт

    28 Жовтня 2017
Внести до списку